Onze werking

Ben je geïnteresseerd in onze zaalverhuur of wil je weten hoe alles praktisch in zijn werk gaat? Hier ontdek je onze werkwijze, de huurformules & prijzen en welke activiteiten wel of niet mogelijk zijn in Het Verbindingshuis. Onderaan vind je ook antwoorden op veelgestelde vragen.

Ons self-service-concept

Omdat we allebei nog een andere job hebben, werken we met een self-service-concept met een automatisch toegangssysteem. Zo kunnen we Het Verbindingshuis verhuren zonder vaste aanwezigheid en bieden we jou tegelijk veel vrijheid en flexibiliteit.

👉 Zelfstandige toegang – Je ontvangt een persoonlijke toegangscode waardoor je zelf kiest wanneer je precies toekomt.

👉 Flexibele inrichting – Je krijgt de zaal leeg aangeboden en kunt tafels, stoelen of zitkussens uit de opslagruimtes gebruiken om jouw ideale opstelling te creëren. Na afloop laat je de zaal en de gemeenschappelijke ruimtes achter zoals je ze ontvangen hebt, zodat de volgende huurder opnieuw met een schone lei kan starten.

👉 Eten & drinken –  Je kiest zelf of je drank en catering voorziet, zonder vast te zitten aan verplichte formules. In de pauzeruimte kun je gebruikmaken van o.a. een koelkast, magnetron en servies.

👉 Prijsvoordeel – Dankzij deze werkwijze blijven onze zalen laagdrempelig en betaalbaar.

Huurformules en prijzen

Het Verbindingshuis heeft twee sfeervolle zalen: de Terra Zaal (45m²) en de Oker Zaal (24m²). Om het financieel aantrekkelijker voor jou te maken, bieden we de keuze tussen het huren van één zaal of het huren van beide zalen. Ook als je slechts één zaal huurt, heb je de gemeenschappelijke ruimtes (inkom, pauzeruimte, sanitair en opslagruimtes) voor jou en jouw groep alleen.

Dagdelen en extra tijd

Onze zalen worden per dagdeel van 4 uur verhuurd:
 👉 Voormiddag: 8u30 – 12u30
 👉 Namiddag: 13u30 – 17u30
 👉 Avond: 18u30 – 22u30

 🎁 Je krijgt bovenop deze 4 uur huurtijd nog 1 uur extra tijd cadeau: een halfuur voor en een halfuur na je huurtijd om alles klaar te zetten en op te ruimen.

Meer dan één dagdeel huren? Dat kan uiteraard. Je kunt meerdere dagdelen combineren:
VM + NM (ochtend & namiddag)
NM + AV (namiddag & avond)
VM + NM + AV (volledige dag)

In onderstaande tabel zie je de prijzen voor 1, 2 of 3 aaneensluitende dagdelen, dus binnen eenzelfde dag.

Prijzen per dagdeel

Zaaloptie1 dagdeel2 dagdelenVolledige dag
Oker Zaal€95€160€215
Terra Zaal€135€230€305
Beide zalen€175€290€385

💡 Alle prijzen zijn excl. btw (21%) 
Voor grote boekingen (vanaf meer dan zes dagdelen) kun je mij contacteren voor een prijs op maat.

Extra's (optioneel)

Wil je gebruikmaken van de gemalen koffie, melk, suiker en theezakjes die voorradig zijn? Dan betaal je een forfait van €15/dagdeel voor een groep van maximum 10 personen en een forfait van €25/dagdeel voor meer dan 10 personen.

Wil je ondersteuning bij het klaarzetten of opruimen van de zaal zodat je er niet alleen voor staat? Dan kun je mijn hulp inschakelen. Wil je enkel hulp bij het klaarzetten of opruimen, dan betaal je €50. Wens je hulp bij zowel het klaarzetten én het opruimen, dan betaal je €75.
Stuur een mail of bericht voordat je een zaal boekt zodat ik kan bekijken of jouw gewenste datum ook voor mij (of Laurens) past. Deze extra dienst wordt niet via het boekingssysteem betaald, maar via een aparte betaallink.

Annulatievoorwaarden

Volgende annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing:

  • Tot 30 dagen voor huurdatum: 10% van de prijs
  • Tussen de 30 en 14 dagen voor huurdatum: 50% van de prijs
  • Minder dan 14 dagen voor de huurdatum: 100% van de prijs 

We werken met een automatisch boekingssysteem, zodat je eenvoudig zelf je reservering kunt regelen. Je doorloopt vlot alle stappen, rekent meteen af en ontvangt automatisch je factuur.

Welke activiteiten zijn mogelijk?

Door onze multifunctionele zalen kun je hier terecht voor veel verschillende activiteiten. Toch past niet alles binnen ons concept. Twijfel je of jouw activiteit geschikt is? Contacteer ons gerust en we bekijken het samen.

Mogelijk

  • Workshop / workshopreeks
  • Meeting / vergadering / brainstormsessie
  • Lezing / presentatie
  • Lesdagen van een opleiding of training
  • Live-dag van een ‘online traject’
  • Boekvoorstelling / productvoorstelling
  • Fotoshoot
  • Netwerkevent

Niet mogelijk

  • Privé- en bedrijfsfeesten
  • Vaste werkruimte / vast kantoor
  • Activiteiten voor kinderen
    We vinden dat kinderen lawaai moeten kunnen maken en niet moeten letten op wat ze aanraken en vuilmaken, dus helaas past dit niet binnen ons verhuurconcept.

Veelgestelde vragen #FAQ

Je boekt en betaalt eenvoudig via ons online boekingssysteem. Na jouw boeking ontvang je een bevestigingsmail met de factuur. Zorg ervoor dat je bij het aanmaken van je account alle factuurgegevens correct invult.

Lukt online betalen niet meteen? Neem contact met ons op, dan voeren we de boeking handmatig uit. Je ontvangt vervolgens een factuur die je binnen 14 dagen moet betalen.

Om administratieve rompslomp en discussies te vermijden, hanteren we het principe “boeken = vooraf betalen.”
Voor grote boekingen willen we gerust bekijken of een andere regeling, zoals maandelijkse facturatie, mogelijk is.

Bij annulering gelden de volgende voorwaarden:

  • Tot 30 dagen voor de huurdatum: 10% van de prijs
  • Tussen 30 en 14 dagen voor de huurdatum: 50% van de prijs
  • Minder dan 14 dagen voor de huurdatum: 100% van de prijs

Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor de details. Wil je annuleren? Laat het ons zo snel mogelijk weten.

Wil je de datum, het dagdeel of de gekozen zaal van je boeking aanpassen? Neem dan zo snel mogelijk contact op. We bekijken graag wat er nog mogelijk is, afhankelijk van de beschikbaarheid.

Ja, zeker. Via mijn online agenda kun je een kennismakingsbezoek inplannen.
Vind je geen geschikt moment? Laat het weten, dan zoeken we samen naar een oplossing.

Het Verbindingshuis werkt met een self-service-systeem. Ongeveer 1 à 2 weken voor jouw activiteit ontvang je een persoonlijke toegangscode waarmee je zelfstandig binnen kunt op het afgesproken tijdstip.

Bij elke boeking krijg je gratis een halfuur vóór en een halfuur ná het dagdeel extra tijd om alles klaar te zetten en op te ruimen. Per dagdeel heb je dus 5 uur toegang: 4 uur effectieve huurtijd en 1 uur extra logistieke tijd.

Deze extra tijd is enkel bedoeld voor opbouw- en opruimwerk. Je activiteit laten uitlopen of vroeger starten is niet de bedoeling, zodat de volgende huurder geen hinder ondervindt.

De zaal op voorhand kosteloos klaarzetten is helaas niet mogelijk, omdat we dat avond-dagdeel dan niet meer aan anderen kunnen verhuren.

Wel voorzien we standaard al een extra halfuur op voorhand voor opbouw. Wil je toch vroeger klaarzetten? Dan kun je het avond-dagdeel ervoor bijboeken, zodat je in alle rust kunt voorbereiden.

Wil je de tafels, stoelen en materialen laten staan zodat je de volgende dag meteen kunt verderwerken? Dan reserveer je best ook het avond-dagdeel van de eerste dag. Dankzij onze prijssetting betaal je voor het derde dagdeel minder dan voor een los dagdeel.

Wil je liever geen extra kost maken? Dan ruim je alles op zodat de zaal ‘s avonds beschikbaar is voor een andere huurder. De volgende ochtend richt je de ruimte opnieuw naar wens in.

Ja, je richt de zaal in zoals jij het wenst met de tafels, stoelen en materialen uit de opslagruimtes. Na afloop laat je de ruimte leeg achter, zoals je ze ontvangen hebt.

Heb je graag hulp? Dan kun je de optionele (betaalde) dienst hulp bij klaarzetten of opruimen aanvragen. Dit is enkel mogelijk op basis van beschikbaarheid en via een aparte betaallink. Neem vooraf contact op via Instagram DM, mail of een videocall zodat ik kan bekijken of ik jou op jouw gewenste tijdstip kan helpen.

We rekenen geen extra schoonmaakkosten, maar verwachten wel dat je de ruimtes proper achterlaat. Dit betekent:
✅ Opruimen en alles terugzetten zoals je het gevonden hebt
✅ Even langsgaan met de (lichte) steelstofzuiger en een doekje voor zichtbaar vuil
🚫 Geen dweil- of grondige schoonmaak nodig

Zo blijft de locatie aangenaam voor de volgende huurder. 🙏

Nee, een andere zaal gebruiken dan degene die je geboekt hebt, is niet toegelaten.

🙅 Zeg ook tegen jouw groep dat de andere zaal niet mag worden gebruikt. Zo vermijd je misverstanden.
👍 Huur je de Oker Zaal en wil je de zitkussens of matjes gebruiken? Dan mag je wel even door de Terra Zaal om deze uit ‘Opslag 2’ te halen.
✌️Wil je beide zalen kunnen gebruiken? Kies dan meteen voor ‘Oker Zaal en Terra Zaal’ wanneer je boekt.

Ja, op dit moment mogen huurders en deelnemers gratis gebruikmaken van onze tuin. Aangezien dit onze privé-tuin is, is het mogelijk dat je ons hier wel eens ziet passeren. Onze auto’s staan hier geparkeerd, dus je kunt ons zien vertrekken of toekomen. In de toekomst kan het zijn dat we het tuinbeleid aanpassen of een extra huurprijs vragen. We zijn dit nog aan het verkennen.

🚭 Roken in de tuin is niet toegestaan. Gebruik de peukenzuil aan de voorzijde van het gebouw.

We hebben geen vaste samenwerking waardoor je niet vasthangt aan cateringformules of een verplichte drankafname. Je bent dus volledig vrij om je eigen catering te voorzien of om deelnemers te vragen hun lunch mee te brengen.

👍 In de pauzeruimte is een koelkast, magnetron en servies beschikbaar.
‼️ Wij voorzien enkel een aantal flessen gekoeld kraanwater. Wil je frisdrank of spuitwater, dan breng je dit zelf mee.
☕️ Geen zin om koffie, melk, suiker en thee mee te nemen? Dan kun je kiezen voor ons koffie- en theeforfait.

Wil je een cateraar inschakelen? Dat regel je zelf rechtstreeks met de cateraar, die ook aan jou factureert. Enkele cateraars die de werking van Het Verbindingshuis kennen: : ’t Stokbruudje, Tafel Zestien, VerdandiDe Pure Lunch. Uiteraard ben je vrij om zelf een cateraar te kiezen.

Het is niet de bedoeling om langer te blijven na jouw gehuurde dagdeel. Het is dus niet toegestaan om hier na een voormiddag-dagdeel nog te eten en te blijven hangen.

🥪 Wil je tijdens jouw dagdeel lunchen? Dat kan, zolang je ervoor zorgt dat alles op tijd opgeruimd en proper is.
🕛 Aangezien om 13u de volgende huurder kan binnenkomen, vragen we je om tegen 13u Het Verbindingshuis te verlaten.
📅 Wil je na jouw activiteit lunch aanbieden en voldoende tijd hebben om na te praten en op te ruimen? Boek dan twee dagdelen.

Geen zorgen! Het laatste wat ik wil, is dat jij stress ervaart om bij ons te komen huren.

📄 We voorzien duidelijke instructies die je op voorhand ontvangt en die ook ter plaatse in een infomap te vinden zijn.
👀 Wil je extra zeker zijn? Kom gerust vooraf langs, dan toon ik je alles en kun je bv. al eens oefenen met jouw eigen laptop.
🤝 Wil je volledige zekerheid? Dan kun je mijn hulp inschakelen bij het klaarzetten. Dit is een optionele (betaalde) dienst, enkel op aanvraag.

We werken met een self-service-concept en doen er alles aan om problemen te voorkomen.

📖 De meeste antwoorden vind je in de uitgebreide instructies die je vooraf ontvangt en die ook ter plaatse in een infomap in de balie liggen.
📞 Is er toch een noodgeval? Je krijgt bij je boeking enkele noodnummers die je uitsluitend in dringende gevallen mag gebruiken.

Het Verbindingshuis ligt in Deinze, in het hart van de Leiestreek, centraal tussen Gent en Kortrijk. Onze locatie is vlot bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.

🚗 Met de auto – Je bereikt ons via de N35, E40 (Brussel – Gent – Brugge) of E17 (Antwerpen – Gent – Kortrijk).
🚆 Met de trein – Station Deinze ligt op 1,5 km afstand. Van daaruit kun je te voet komen (25 min. wandelen) of een bus of deelfiets nemen.
🚌 Met de bus – Bushalte Delcroixstraat ligt op 250 meter en Gentpoortstraat Grammat op 700 meter van Het Verbindingshuis.

Ja, er is voldoende gratis parkeergelegenheid in de straten rond Het Verbindingshuis, zoals Hulhage, Ten Bosse en hun zijstraten.

Op 11 minuten wandelen of 2 minuten rijden, kom je aan de Leie waar je fijn kunt wandelen. (route naar Leiedam)
Op 4 minuten rijden bereik je de Brielmeersen waar je langs het water of in het park kunt wandelen. (route naar Brielmeersen)

Nee, we hebben geen samenwerking en kunnen geen specifiek hotel aanbevelen. Via https://www.deinze.be/overnachten, booking.com of Airbnb vind je alvast goede opties.

Nee, momenteel niet. We verhuren onze ruimtes aan andere ondernemers en zijn dus louter een locatie. Als workshopgevers mijn IG-account taggen in hun Instagram-stories, deel ik dit meestal in mijn eigen story (bekijk het hoogtepunt ‘Activiteiten’).
Misschien breiden we later ons concept uit en komt er wél een activiteiten-overzicht op de website, maar dat is dus nu nog niet het geval.

Klaar om jouw activiteit te organiseren?

Wil je graag aan de slag in onze inspirerende ruimtes? In slechts enkele klikken kun je een zaal reserveren en alles praktisch regelen.

🔸 Controleer de beschikbaarheid voor jouw datum
🔸 Bereken eenvoudig de totaalprijs in het boekingssysteem
🔸 Bevestig jouw boeking en ontvang direct een factuur

Heb je nog vragen? Contacteer ons en we helpen je graag verder!

Scroll naar boven